mrshabanali

رادیو مذاکره: امیر تقوی و ارزش آفرینی کارآفرینان

طی هفته‌های گذشته، فرصتی دست داد تا با دوست خوبم امیر تقوی که از مدیران موفق کشورمان است، در خصوص «نحوه‌ی ایجاد ارزش در شرکت‌ها» صحبت کنم. به دلایلی که جای گفتنش اینجا نیست، انتشار این فایل به تاخیر افتاد تا نهایتاً توانستیم این فایل صوتی را به عنوان یکی دیگر از فایلهای رادیو مذاکره برای دانلود ارائه کنیم.

ویژگی‌های امیر تقوی از نظر من علاوه بر موفق‌ بودن و پرتلاش بودن و خودساخته بودن (آغاز از صفر)، تیزهوش بودن بسیار شدید و قاطع بودن و شخصیت کاملاً «زئوسی» است. بدون توجه به این شش ویژگی ممکن است درک برخی نظرات و صحبت های او برای شما دشوار باشد.

نمی‌دانم که آیا کاملاً با حرف های امیر (حداقل به شکل مطلق آن) موافقم یا نه. شاید اینها باید در قالب کامنت حل و بحث شود و می‌دانم که خودش کامنت‌ها را خواهد خواند و پاسخ خواهد داد. اما به چند نکته از حرف‌های او ایمان دارم:

یکی اینکه مشکل اصلی در ایران این است که «کارمند» نداریم و گرنه «کار» هست. دقت کنیم که «جستگوگر کار» با «کارمند توانمند» فرق دارد.

amir-taghavi-mohammadreza-shabanali1

دیگر اینکه باور دارم که بسیاری از ما وقتی از «عدالت» حرف میزنیم نهایتاً منظورمان این است که «بدون پرداختن هزینه‌ای که دیگران پرداخته‌اند» از «امکاناتی که آنها دارند» استفاده کنیم و ندیده‌ام کسی که بگوید: «دنیا عادلانه نیست. چون من بیشتر از آنچه حقم‌ است دریافت کرده‌ام!».

نفحات نفت رضا امیرخانی هم پایانی شد بر ماجرای گفت و گوی ما. دردی که همیشه مرا نگران کرده است…

فایل گفتگو با او را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید:

دانلود فایل صوتی مصاحبه با امیر تقوی در مورد ارزش آفرینی در محیط کار

یا به صورت آنلاین بشنوید. اگر هم در خصوص حرف‌های او می‌خواهید بحثی داشته باشید یا بحث‌های دیگران را بخوانید به اینجا مراجعه کنید.

لینک آرشیو رادیو مذاکره