mrshabanali

دوره MBA سایت متمم | چند پرسش و پاسخ آن‌ها

با وجودی که دوستان من پرسش‌های متعددی را دربارهٔ دوره MBA و به طور خاص دوره MBA سایت متمم مطرح می‌کنند، تصمیم گرفتم برخی از این پرسش‌ها را در این‌جا پاسخ دهم. این مجموعهٔ پرسش و پاسخ را به تدریج کامل‌تر خواهم کرد.

آیا متمم دوره MBA برگزار می‌کند؟

اگر منظورتان دوره MBA به شکل حضوری یا فیزیکی است، خیر متمم چنین دوره‌ای برگزار نمی‌کند. متمم مجموعهٔ متنوعی از درس‌های مدیریتی را به شکل آنلاین در قالب دوره MBA ارائه کرده که می‌توانید با ثبت نام به عنوان کاربر ویژه متمم از آن‌ها  استفاده کنید.

معرفی دوره MBA متمم و سرفصل‌های آن را می‌توانید در صفحهٔ دوره MBA ببینید.

آیا سرفصل دوره MBA در همه جا شبیه است؟

خیر. تنوع شگفت‌انگیزی در سرفصل‌های دوره MBA وجود دارد. گاه پیش می‌آید که وقتی سرفصل‌های رشته MBA یک دانشگاه را کنار سرفصل‌های دانشگاهی دیگر قرار می‌دهید، به سختی باور می‌کنید که هر دو سرفصل با یک عنوان (رشته MBA) تدریس شوند.

برای آشنایی با دروس دوره MBA و تنوع آن‌ها در دانشگاه‌های مختلف، می‌‌توانید مطلبی را که با عنوان سرفصل‌های دوره MBA در متمم منتشر شده ببینید. البته رشته MBA گرایش‌های مختلفی دارد و هر کس با توجه به علایق و ترجیحات خود، درس‌های مربوط به یکی از این گرایش‌ها را جدی‌تر دنبال می‌کند.

مثلاً ممکن است دو نفر را ببینید که هر دو MBA خوانده‌اند و در این حوزه بسیار مطالعه و کار کرده‌اند، اما یکی از آن‌ها بیشتر از استراتژی سر در می‌آورد و دیگری از مارکتینگ؛ یا یک نفر سیستم و تفکر سیستمی را بیشتر می‌شناسد و دیگری دیجیتال مارکتینگ را.

برای این که تا حدی با فضای گرایش‌های مختلف رشته MBA در دنیا آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم معرفی گرایش مالی و بازار سرمایه و نیز معرفی گرایش بازاریابی را بخوانید.

اگر متمم را چندان نمی‌شناسید…

اگر متمم را چندان نمی‌شناسید و نمی‌دانید که آیا می‌تواند برای شما مفید باشد یا نه، پیشنهاد من این است که این دو کار را انجام دهید:

اول این که فایل صوتی معرفی متمم را گوش بدهید. این فایل نسبتاً کوتاه است و در آن دربارهٔ متمم و روش استفاده از آن توضیح داده‌ام. دومین کار هم این که نظرات متممی‌ها دربارهٔ متمم را بخوانید. این نظرات را دوستانی نوشته‌اند که چند سال با متمم همراه بوده‌اند و تجربه‌شان می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد مناسب یا نامناسب‌ بودن متمم تصمیم بهتری بگیرید.

هزینه ثبت نام در دوره MBA متمم چقدر است؟

شما در متمم، هزینهٔ دسترسی به درس‌ها پرداخت می‌کنید. به این معنا که تا زمانی که مشترک هستید، به تمام درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت. هزینهٔ اشتراک را می‌‌توان ماهانه، فصلی، شش‌ماهه و یا سالانه پرداخت کرد. با توجه به این که اگر ثبت‌نام را شش ماهه و یکساله انجام دهید، بیش از ۳۰٪ تخفیف می‌گیرید، پیشنهاد من این است که یا بلندمدت ثبت نام کنید. یا پس از این که اشتراک یک ماهه یا سه ماهه خریدید و استفاده کردید، اگر به نتیجه رسیدید که متمم را می‌پسندید، اشتراک بلندمدت‌تر تهیه کنید.

آیا متمم برای دوره MBA خود مدرک هم می‌دهد؟

خیر. متمم برای هیچ‌یک از دوره‌های خود مدرک نمی‌دهد. اساساً ما متمم را حدود یک دهه قبل، دقیقاً در مخالفت با مدرک‌گرایی تأسیس کردیم و هدف‌مان این بود که توجه علاقه‌مندان به مدیریت و توسعه فردی را به یک نکتهٔ مهم جلب کنیم: مباحثی مثل مدیریت و توسعهٔ فردی، آن‌قدر در کیفیت رفتار، تصمیم‌گیری، قدرت تحلیل و زندگی ما موثر هستند که لازم نباشد  مدرک آن‌ها را دست‌مان بگیریم و به این و آن نشان بدهیم. اثر این مباحث را باید در رفتار و مدل ذهنی‌مان ببینیم (توضیح در این باره را می‌توانید در صفحهٔ‌ دربارهٔ‌ متمم ببینید).

البته چون هر یک از اعضای متمم یک صفحهٔ پروفایل مختص خود دارد، دیگران می‌توانند با مراجعه به آن صفحه متوجه شوند که او برای هر درس چقدر وقت گذاشته و تا چه حد در حل تمرین‌ها مشارکت داشته است.

درس‌های متمم        شرایط ثبت نام